كتيب آفهمي بشرتك

٤ اسرار لبشرة زى النجوم مش هتعرفيهم غير من خبراء التجميل

  • معلومات واضحة وسهلة عن خصائص البشرة وأنواعها؟
  •  ازاي تتعرفي علي نوع بشرتك و هل لازم نزور الطبيب لمعرفة نوع بشرتنا؟
  • اتعرفي علي غسول البشرة و اهم النصائح لاختيار الغسول المناسب 
  • مزيل عرق ولا مضادات التعرق ؟ ايهما افضل !!
 اطلبي نسختك مجانا
skin care tips

حكاية سلمى!

صحيت من نومها، وبصت في المرايه، وفاجئها وجود حبايه، ففتحت جوجل وكتبت:التخلص من الحبوب و اثارها و تفتيح البشرة. لكن للأسف ملقتش إجابة واضحة، ولا قدرت تلاقي روتين يومي للبشرة.
حست باحباط، فكلمت صاحبتها الأنتيم، وبعد كلام كتيير سألتها: تعرفي اية اسرع حل للتخلص من الحبوب و اثارها و اية افضل كريمات لتفتيح البشرة بسرعة؟ وصاحبتها ما صدقت وطلّعت الدكتور اللي جواها، وطبعا كلنا عارفين ايه اللي حصل. بالظبط كدا؛ سلمى مشكلتها زادت، لأن مش كل منتجات العناية بالبشرة من الصيدلية مناسبة ليها؛ وإلا مكنش السوق مليان منتجات متنوعة ومختلفة.

الحكاية مخلصتش هنا، لأن بعد ما سلمى اشترت منتج مش مناسب، قررت تستشير صديقة تانية، واللي جوّدت هيا كمان، ونصحتها بمنتج تاني (أغلى شويتين)؛ وللأسف برضو مكنش مناسب ليها. ومن منتج لمنتج لإعلان لمنتج، دخلت سلمى في دوامة مبتخلصش من المنتجات اللي مبتعملش حاجة مفيدة. بل للأسف آخر منتجين استخدمتهم زودوا مشكلتها.
دي كانت حكاية سلمى، وعشان عارفين إن سلمي هي كل بنت في مجتمعنا، قررنا نقدملها كل ما تحتاجه من توعية للعناية بالبشرة و كمان المنتجات المناسبة ليها كروتين يومي للبشرة. فمعانا هتقدري (بكل سهولة) تتعرفي على نوع بشرتك، وبالتالي تقدري تعملي اختيارات مظبوطة لليناسبها. لأن الاختلاف الجوهري بين أنواع البشرة (خصوصاً البشرة المختلطة) بيخلي النصايح العامة ضارة في أوقات كتيرة، ودا سبب بعض مشاكلك الحالية؛ مش كدا برضو؟كمان مش كل غالي تمنه فيه ولا حاجة؛ لأن قيمة المنتج بقدر مناسبتة  وملائمته للبشره، مش بمحتوياته. عشان كدا بنهديكِ كتيبنا المجاني والمبسط جداً، واللي هتلاقي فيه التفاصيل (غير المملة) اللي مينفعش تستغنى عنها اي بشرة. فاحنا هنطمنك ونضمنلك متحتاريش في المواقف دي تاني أبداً، لأنك غالية جداً علينا. 

parallax

ايه هو كتيب افهمي بشرتك؟

عشان مؤمنين بمبدأ: "لا تعطنا سمكة ولكن علمنا كيف نصطاد" بنقدملك خبرة طبية مكثفة؛ تغنيك عن البحث في جوجل، والدخول في دوامة المعلومات المغلوطة. ومعتمدناش على الصياغة الطبية التقليدية؛ إنما استعنا بأطباء متخصصين ومصممين محترفين، عشان تكون المعلومات مبسطة، والقراءة أبسط وأبسط.ففي الكتيب هنمشي سوا خطوة بخطوة، علشان تتعرفي علي بشرتك و تفهميها كويس، لأننا مش هنكتب نصايح مجردة؛ إنما هنتعلم ازاي نتواصل مع بشرتنا ونفهمها. ومثال لدا إننا هنحدد سوا نوعية بشرتك (في أول صفحات الكتيب)، وبكدا تقدري تختاري المنتجات المناسبة.كمان هتقدري تنتقي غسول الوجه المخصص ليك إنتي بس، واللي بتنصح بيه آخر الأبحاث الطبيّة المعتمدة؛ بعيداً عن الافتكاسات المنزليّة اللي ماليه جوجل.مش بس كدا، أول ما تقرأي الكتيب هتلاحظي تغير ملحوظ على مزاجك ونفسيتك؛ لأنك (ولأول مرة) مش هتبقي محتارة وتسألي صحباتك عن المنتج اللي بيستخدموه، بل هتكوني صاحبة البشرة اللي بتتسأل دايما عن روتينها اليومي. فمع كتيبنا (المليان بالرسومات التوضيحيّة والألوان الهادية) هنتعرف على طرق العناية بالبشرة، والفرق بين أنواعها المختلفة. ومش هنقف هنا، لأن الملكة مش بتختار صح غير لما تعرف أسباب اختيارها؛ ومفاجئتنا ليكي إن كتابنا فيه الأسباب دي. يبقا ليه تطلبي كتابنا؟ لأن الكتيب بيعرفنا كل حاجة أساسية تخصك زي: أنواع البشرة، وكيفية تحديد نوعها، ومشاكلها، وكيفية علاجها، وطرق العناية بيها. وبكدا نقدر سوا نتغلب على مشاكل البشرة قبل ما تظهر حتى؛ وعلى رأي المثل: "الوقاية خير من العلاج"، ولا ايه رأيكم؟مستنين ايه؟ اطلبوا الكتيب المجاني حالا!

 اطلبي نسختك مجانا

Skin Care

THE BEAUTY INSIDE

SALE

30%

Big Sales

Beesline serum with 15% offer
Beesline serum with 15% offer

Beesline serum with 15% offer

LE 395.00
LE 435.00
Free above 500LE
Free above 500LE

Free above 500LE

LE 0.00
The inkey list Retinol serum 30ml
The inkey list Retinol serum 30ml
The inkey list Retinol serum 30ml
The inkey list Retinol serum 30ml

The inkey list Retinol serum 30ml

LE 375.00
LE 415.00
Beesline serum with 15% offer
Beesline serum with 15% offer

Beesline serum with 15% offer

LE 395.00
LE 435.00
cosmetics brand

عن منتجاتنا

كل ما تحتاجيه موجود هنا

طبعاً دلوقتي بتسألي هل حل مشكلتي عندكو؟ والإجابة في غاية البساطة، أنتي بنفسك اللي هتحكمي . بتسألي ازاي؟ لأن زي ما اتفقنا إن المهم عندنا مش البيع؛ قد ما يهمنا سلامتك ورضاك عننا. لكن لو كان السؤال: هل منتجاتنا بتغطي جميع احتياجات البشرة بأنواعها المختلفة؟ فنحب نبشرك بإن الإجابة نعم.واحنا مش بس قادرين نساعدك في حل مشاكل البشرة، كمان قادرين نوفر ليكي منتجات تساعدك لبناء روتين يومي للعناية بالبشرة والشعر، والحفاظ على نضارتهم وحيويتهم. و كمان عندنا قسم مخصوص لأجهزة العناية الشخصية؛ لزوم روتين العناية بالجسم.وتعالي نستعرض سوا نماذج للمنتجات اللي قادرين نوفرها ليكي.

اكتشفي الان


أولاً: قسم العناية بالبشرة:
وفيه هتلاقي مجموعة كبيرة من البراندات الأورجينال زي باليا (Balea) وبيزلين (Beesline) وفازلين (Vaseline) وغيرهم. بمعنى إنك هتلاقي جميع كريمات تفتيح البشرة اللي بتقابليها في الصيدلية. فهتلاقي أكتر من ماسك لتفتيح البشرة بأنوعها؛ زي ماسكات تفتيح البشرة الدهنية، وماسكات لتفتيح البشرة بعد المصيف. كمان هتلاقي كل أنواع السيروم والزيوت الطبيعيه المناسبه للبشره الدهنيه.وطبعا منسناش أصحاب البشرة المختلطة، ووفرنا ليهم منتجات خاصة (بأسعار تنافسية) تساعدهم على بناء روتين العناية بالبشرة المختلطة. فهتلاقي عندنا ماسكات للبشرة المختلطة، وسكراب للبشرة المختلطة، ومنتجات تقشير البشرة.وأخيرا (وبمناسبة الشتا) نحب نبشرك إن جميع منتجات العناية بالبشرة الجافة متوفرة عندنا؛ وبعروض مغرية جداً.

ثانياً: قسم العناية بالشعر:
وزي ما بشرتك ليها منتجات خاصة بيها؛ برضو شعرك (اللي هو جزء منها) محتاج عناية وروتين يومي. فهتلاقي عندنا تجميعة ممتازة من الزيوت والكريمات اللي بتناسب كل نوع من أنواع الشعر، واللي موقعنا هيساعدك في اختيار المنتج المناسب منهم.وبننصحك تاخدي جوله على موقعنا؛ عشان منتجات Vichy و Kesh King عليها تخفيضات كبيرة، وطبعا احنا عارفين إن عروض زي دي مبتستناش. فهتلاقي زيوت ولوشنز وصابون رغوي مخصصين ومناسبين لجميع أنواع الشعر؛ تقدري بيهم أخيرا تحققي العناية بالبشرة والشعر.

ثالثاً: قسم العناية بالجسم كاملاً:
وهو القسم اللي بنوفر فيها منتجات العناية بالجلد ككل، زي كريم lit up للبشرة الدهنية، وكريم حليب جوز الهند، ومنتجات تنظيف البشرة. وعشان تطمئني تماما، كل منتج على موقعنا مزود بوصف شامل ليه؛ وبكدا تقدري تحددي المنتج المناسب والمخصص ليكي.وعشان عارفين ان أكتر حاجه ممكن تشغل بال أي بنت بعد زحمه اليوم وتعرضها للشمس لفترات طويله إما انها ترجع للون بشرتها الطبيعي أو انها تمنع حدوث اختلاف لون البشرة من البداية، عشان كده احنا هنساعدك إزاي تصلحي ده لو حصل أو ازاي تمنعيه من الاول، بدون أعراض جانبية تماما؛ طالما اختارنا المنتج المناسب لينا.

رابعا: قسم العطور:
وفي القسم دا كنا قادرين نوفر منتجات وصى بيها مختصين الجمال والموضة، عشان نساعدك في امتلاك إطلالة سحرية وجذابة. ومش بس بنوفر العطور الممتازة، كمان بنقدم بشكل دوري عروض وخصومات عليهم؛ لا تقبل المنافسة.

خامساً: قسم أجهزة العناية الشخصية:
وبنسمي القسم ده قسم التميز والاهتمام بعنايتك الشخصيه ؛ لأن فيه هتلاقي منتجات مبيستخدمهاش غير شخص بيتميز بعنايته الكبيره بنفسه. فهنلاقي أجهزة تدليك وتقشير لعدة مناطق في الجسم، وهتلاقي جهاز دش القدمين المميز بسعر تنافسي.كمان هنخليكي تتواصلي مع أسنانك ولثتك بطريقة استثنائية، عن طريق خيط الأسنان الكهربائي المحمول، واللي بيساعدنا في العزومات والخروجات برة البيت.وفي النهاية حابين نوضح إن كل براند مشهور ليه على موقعنا صفحة خاصة بجميع منتجاته؛ عشان لو في براند بتثقي فيه. وكمان مش شرط يكون بس براندات ؛ احنا كمان بنرشحلك تاخدي جولة ممتعة في جميع أقسامنا.وفي النهاية بنأكد إن عندنا هتلاقي كل منتج ممكن تدوري عليه أو حد هيرشحهولك، عشان تصممي جدول العناية اليومية الخاص بيكي.

Sales By Brand

Balea
The body shop
The Ordinary
Vichy
Beesline
La Roche-Posay

What's New?

Soap and glory Gloves
Soap and glory Gloves
Soap and glory Gloves
Soap and glory Gloves
Soap and glory Gloves
Soap and glory Gloves
Soap and glory Gloves
Soap and glory Gloves

Soap and glory Gloves

LE 210.00
 Soap and glory flake away body scrub
 Soap and glory flake away body scrub
 Soap and glory flake away body scrub
 Soap and glory flake away body scrub
 Soap and glory flake away body scrub
 Soap and glory flake away body scrub
 Soap and glory flake away body scrub
 Soap and glory flake away body scrub

Soap and glory flake away body scrub

LE 300.00
The ordinary Salicylic Acid 2% Solution
The ordinary Salicylic Acid 2% Solution
The ordinary Salicylic Acid 2% Solution
The ordinary Salicylic Acid 2% Solution

The ordinary Salicylic Acid 2% Solution

LE 380.00
Loles moisturizing soap
Loles moisturizing soap
Loles moisturizing soap
Loles moisturizing soap
Loles moisturizing soap
Loles moisturizing soap
Loles moisturizing soap
Loles moisturizing soap
Loles moisturizing soap
Loles moisturizing soap
Loles moisturizing soap
Loles moisturizing soap

Loles moisturizing soap

LE 25.00

Tips سريعة لكل سلمى:

divider
  • مش أي منتج مناسب ليكي هيناسب بشرة تانية، والعكس صحيح.
  • مفيش بشرة مميزة عن التانية؛ كل نوع وليه إيجابياته اللي بتميز صاحبته.
  • متستخدميش منتج عشان مشهور؛ قبل ما تتعرفي على نوع بشرتك..
  • تنظيف البشرة ليه طرق متعددة، والتنويع بينهم هيديكي نتايج ممتازة.
  • غلطة بسيطة (زي استخدام فوطة غير مناسبة) ممكن يأثر على نتايج الغسول.
  • الغسول بأنواعه هو أهم جزء في عنايتك اليومية ببشرتك.
  • الكميات ومرات الاستخدام المرفقة بكل منتج بتعبر عن توصيات المختصين؛ فبلاش نعلي عليها.
  • الوقاية خير من العلاج.